Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


EMPIRE EARTH III.

2008.04.18

Empire Earth 3: a világuralom a cél

A program lelkét az egyjátékos mód adja, ahol a társasjátékokra jellemző játékmenet váltakozik a valósidejű stratégiákra jellemző stílusjegyekkel. Az eddig megszokott 10-12 nemzet helyett ezúttal három frakciót irányíthatunk. A hármas tagozódás nem új keletű a stratégiai játékok között. A Starcraft, a Supreme Commander, és még nagyon sok ismert taktikai játékban megtalálható a bűvös szám. A kissé képregény stílusban pompázó grafika ellenére a harmadik részben végre valóban észrevehetjük a szembenállók közötti különbségeket, szemben az előddel, ahol a számtalan nemzet között nem voltak éles határok.

Nyugat: miről is lehetnek híresek a fejlett nyugati államok? Persze, hogy a legmodernebb technikáról, a harci robotokról, míg a védekezést modern falakkal, és tornyokkal oldják meg. Náluk nem a mennyiségen, hanem a minőségen van a hangsúly.

Távol-Kelet: Az emberanyag kimeríthetetlensége miatt ez a frakció a mennyiségre fekteti a hangsúlyt. Emberekből verbuvál olcsón fenntartható hatalmas seregeket, hogy kompenzálja technikai elmaradottságát.

Közel-Kelet: Mozgatható építményekkel, épületekkel, gyorsan mobilizálható egységekkel, és az egységeinek rugalmasságával próbál borsot törni a másik kettő orra alá.

 

 

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék jellemző tulajdonsága, hogy az idő és a fejlődés előrehaladtával a három frakció közötti szakadék egyre nagyobb lesz. Míg mondjuk a Nyugat harci robotjait és elsősorban a légierejét veti be egy-egy harcban, addig a Távol-Kelet mutálódott szörnyekkel próbál ellentámadásba lendülni. A frakciók további részekre, nemzetekre tagolódnak, így például a Nyugat alatt többek között Angliát, és Franciaországot találjuk.

A játékot egy 3D-ben lemodellezett földgömbön kezdjük, ahol a Rizikó játékhoz hasonlóan tologathatjuk bábuinkat. Az egységek száma nem meghatározott, nincsen 200-as limit, mint mondjuk a többi stratégiai játékban. A maximális szám egy dologtól függ, méghozzá attól, hogy a Földön hány nemzetet, törzset sikerült uralmunk alá vonni. Ha ez a szám magas, akkor egységeink száma is hatalmas lehet. Megerősödött tényezőként nem kell félnünk, hogy a tudományra, technikai fejlődésre nem jut elég nyersanyag, hiszen a leigázott nemzetek folyamatosan termelik nekünk a szükséges mennyiséget. A játék alapból a csatákról szól, de olyan is előfordul majd, hogy egy-egy küldetést teljesítve tudunk csatlósunkká tenni egy országot, például ha megvédünk valakit a környező nemzetek támadásaitól.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék második fázisában valósidejű stratégiaként funkcionál a program. Felépítjük a bázisunkat az erőforrások mellé megtervezzük a védekezést, portyázókörútra indulunk, és végül megsemmisítjük az ellenfelet. A program mindig felajánl egy automatikus csatarendbe szerveződést, amit érdemes elfogadni, egyedül a szűkebb helyeken fordul elő néha, hogy elakadnak az egységeink. A terep is fontos szerepet tölt be a játékban. Hegynek fölfelé, illetve lefelé, valamint a teljesen egyenes szakaszokon is másképp haladnak egységeink.

A kissé fura megjelenítést biztosan szokni kell majd, de nem tűnik vészesnek. Az egy hét múlva megjelenő, összesen öt kort és három frakciót felölelő program néhány órára biztosan kellemes időtöltést nyújt majd a játékosok számára.

 

 
 

 

 

 
 

 

Klikk ide! Klikk ide!

 

 

Klikk ide! Klikk ide!

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

közöd

(nem mindeggy, 2008.12.30 12:03)

nagyon szar hol lehet játszani??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????