Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2008  Autócsodái

Alfa Romeo

A Brera és a Spider is átesik a 159-esnél már taglalt modellfrissítésen: nagyjából száz kilóval csökken a dögös kupé és a kabrió tömege, a külső és a belső valószínűleg nem változik.

 
Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Aston Martin

James Bond legutolsó autójának, az Aston Martin DBS-nek a szériaváltozata már tavaly augusztusban lelepleződött, de az első példányokat csak 2008 első negyedévében szállítja a patinás márka a tulajdonosoknak. A kocsi mozgatásáról egy hatliteres, 510 lóerős V12-es motor gondoskodik, amely 4,3 másodperces százas sprinthez és a 302 km/órás végsebességhez elég. Egyes karosszériaelemek szénszálas műanyagból készülnek, a csillapítás keménysége változtatható, a megfelelő lassításért pedig kerámia fékek felelősek.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Audi

Tavaly, novemberben mutatta be az Audi az A3 Cabriolet-t az összeszerelés helyszínén, a győri gyárban. A februártól rendelhető kocsi négyféle motorral és kétféle felszereltségi szinttel lesz kapható. A dízelkínálatot egy 1,9-es, és egy kétliteres TDI motor jelenti, előbbi 105, utóbbi 140 lóerős. Aki nem az üzemanyagon szeretne spórolni, annak ott van két közvetlen befecskendezéses turbós (TFSI) benzinmotor: az olcsóbb megoldást egy 160 lovas 1,8 literes blokk jelenti, míg a motorkínálat csúcsán egy kétliteres 200 lóerős motor áll. Ez utóbbival 7,3 másodperc alatt elérhető a 100 km/órás tempó, míg a végsebesség 231 km/óra. Az A3-as Z-alakban összecsukló vászontetejét elektromotorok tíz másodperc alatt csukják vagy nyitják ki, ami nagyon gyorsnak számít. A szintén győri összeszerelésű TT háza táján is lesz újdonság, ugyanis idén mutatkozik be a sorozat ideiglenes csúcsmodellje, a 272 lóerős, kétliteres TFSI motorral hajtott TTS.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


Elképzelhető, hogy az A5-nek is bemutatják idén a nyitott változatát, de ennek értékesítése biztos, hogy csak 2009-ban kezdődhet el. A januári detroiti autószalonon bemutatkozó, 500 lóerős V12-es dízelmotorral szerelt R8 gyártásáról még nem döntöttek, így 2008-ban biztosan hiába várjuk még a szériaváltozatot, de az 520 lóerős, V10-es benzines verzió megjelenésére van némi esély. Eredetileg az RS6 dupla turbós, 580 lóerős motorja hajtotta volna a leggyorsabb Audit, de a tesztelés alatt több prototípus is kigyulladt az elégtelen hűtés miatt, így végül Ingolstadtban a szívómotoros változat megépítése mellett döntöttek.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

BMW

A Detroiti Autószalonon lesz a kabrió 1-es BMW világpremierje, bár képeket már korábban is láthattunk a nyitott kompaktról. A gyár szerint négy személy is elfér majd a kocsiban, melynek elektrohidraulikus mozgatású vászonteteje 22 másodperc alatt nyílik ki vagy csukódik be, akár 40 km/órás tempónál is. A motorkínálat 143 lóerőtől 306 lóerőig terjed, az egyetlen dízel a 177 lóerős kétliteres, amely a 120d jelzésű változatot mozgatja. Az 1-es kabriót valószínűleg már márciustól meg lehet vásárolni, míg a szintén újdonságnak számító M3-as kabrióra májusig kell várni. Ez lesz az első M3-as, amely összecsukható kemény tetővel készül, de a nagyjából 200 kilóval nagyobb tömeg miatt kissé romlanak majd a menetteljesítményei a kupéhoz képest.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Bugatti

A Bugatti a nyitott Veyron piacra dobásával próbálja felélénkíteni az 1001 lóerős szupersportkocsi eladásait. Nem hagyományos kabrió, hanem kivehető targa tetőt kap az autó, de hogy a tulajdonosok kabriózás közben se ázzanak meg, állítólag egy összehajtható szükségtető is a szériafelszerelés része lesz. A kivehető üvegtető miatt a végsebességet 407-ről 360 km/órára korlátozzák, a vételár állítólag 1,5 millió euró körül lesz.

Forrás: [origo]

 


Cadillac

Detroitban állította ki a Cadillac a CTS kétajtós változatát CT Coupé néven, egyelőre csak tanulmányként, de valószínűleg hamarosan a sorozatgyártás is elkezdődik. A márkától szokatlanul dinamikus autó orra egy az egyben a szedántól származik, de a tengelytávot némileg megrövidítették, hogy sportosabb legyen a forma. Belül sárga Recaro ülésekkel és fekete bőrkárpitozással dobták fel a műszerfalat, hátul csak két szükségülés van. A CT Coupéban az új fejlesztésű, 2,9 literes dízelmotor található, amely 250 lóerőre és 550 Nm-es nyomatékra képes, ereje egy hatfokozatú kézi váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Corvette

Januárban lesz a világpremierje, de csak nyáron érkezhet meg a magyarországi szalonba a legerősebb Corvette, a ZR1, amely egyben a GM valaha épített legerősebb utcai autója is. Mozgatásáról egy új fejlesztésű, teljesen alumínium, 6,2 literes, kompresszoros V8-as gondoskodik, melynek legnagyobb teljesítménye 620 lóerő, maximális nyomatéka pedig 807 Nm, de már 1000-es fordulatszámnál is 434 Nm-rel gazdálkodhat a sofőr. A csúcs-Corvette karbonszálas karosszériaelemei alatt igazi csúcstechnika található, hiszen széria lesz hozzá a változtatható karakterisztikájú lengéscsillapítás és a Brembótól származó kerámia fékrendszer.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Ferrari

Az októberi Párizsi Autószalonon mutatkozik be a legkisebb és legolcsóbb Ferrari, a 2+2 üléses Dino. Motorja szoros rokoni kapcsolatokat ápol majd az Alfa Romeo 8C 450 lóerős erőforrásával, de néhány lóerőt még biztosan kicsikarnak belőle Maranellóban. A motort nem középen, hanem a kocsi orrában helyezik el, ami arra is utalhat, hogy nyitható kemény tetővel is megvásárolható lesz a bébi-Ferrari.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]

Lamborghini

A Genfi Autószalonon mutatja be a Lamborghini a modellfrissítés utáni Gallardót. Enyhén átszabják a vérbő sportgép külsejét, új lesz az első légterelők és a sárvédők formája, hátul kerekből szögletesre változnak a kipufogóvégek, és három helyett csak két hűtőrács lesz. A Gallardo már eddig is szoros rokonságban állt az Audi R8-cal, de a pletykák szerint köteléket még szorosabbra fűzik, mivel a kis-Lambo megkapja az ingolstadti sportkocsi komplett hátsó futóművét. Valószínűleg egy 550 lóerős, hátsókerék-hajtású változatot is bevezetnek, ami méltó válasz lenne a 2007-es Ferrari 430 Scuderiára. Életpályája vége felé közelít a még tisztán Lamborghini fejlesztésű Murciélago, utolsó változata SV néven érkezik az októberi Párizsi Autószalonra. A szénszálas műanyagok széleskörű felhasználása és a puritán felszereltség miatt 100-130 kilóval csökken a tömege a normál Murciélagóhoz képest, V12-es motorja a 40 lóerővel erősebb, tehát 680 lóerős lesz, és a szekvenciális E-gear sebességváltó is sokkal gyorsabban vált majd fokozatot benne.

 
Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Maserati

Genfben mutatkozik be a Maserati Granturismo erősebb változata, amelyet fél literrel nagyobb, 4,7 literes V8-as hajt. A 450 lóerős motort a vele egy időben debütáló kabrió változathoz is meg lehet majd venni. A nyitható tetejű Granturismo elődjével ellentétben fémtetőt kap, vélhetően nehezebb és némileg lassabb lesz a tavaly bemutatott kupénál.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Mazda

Detroitban állította ki a Mazda az RX-8 modellfrissített változatát. A négyajtós, Wankel-motoros sportkupé nagyobb légbeömlőket, átrajzolt fényszórót, LED-es hátsó lámpát és új lökhárítókat kapott. Japánban bevezették az RS verziót, amely 19 colos kerekeiről, hátsó szárnyáról és Recaro üléseiről lehet felismerni. A műszaki változásokról még semmit sem tudni, de a szeptemberi európai bemutatóig bizonyára azok is napvilágra kerülnek.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Mercedes-Benz

Mindkét Mercedes roadster modellfrissítésen esik át 2008-ban. A kisebb SLK-ban 650 alkatrészt változtattak meg a stuttgarti mérnökök, a csúcs SLK 55 AMG motorján kívül az összes erőforrást átdolgozták, amelyek így erősebbek és takarékosabbak lettek. Valószínűleg vele egy időben, a márciusi Genfi Autószalonon mutatják be a felfrissített SL-t is, amely állítólag a CLS-éhez hasonló első és LED-technikával világító hátsó lámpákat kap majd. Természetesen itt is korszerűbbek lesznek a motorok, amire szüksége is van a hat éves SL-nek, mert utódja csak négy-öt éven belül készül el.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Peugeot

Márciusban Genfben, vagy októberben Párizsban valószínűleg leleplezik a CC-kből mindig kifogyhatatlan Peugeot legújabb kupé-kabrióját. A nyitható tetejű 308-as a többi karosszériaváltozathoz hasonlóan az előd felfrissített technikájára épül, így a formáján és néhány motoron kívül sok újdonsággal nem fog szolgálni. Teteje továbbra is kétrészes, az utastér pedig továbbra is 2+2 személyes. Az alapváltozat a BMW-vel fejlesztett 120 lóerős 1,6-ost kapja, de ezt az erőforrást turbófeltöltéssel is meg lehet majd vásárolni 150, illetve 175 lóerővel. A dízelrajongók továbbra sem kérhetik az 1,6-os HDi-t, mert csak a 136 lóerős kétliteres szerepel majd a kínálatban.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Porsche

2008-ban a Porsche 911 is átesik az életpálya felénél esedékes modellfrissítésen. Nem lesz jelentős a külső változása, mindössze a módosított orrkötény, az új diffúzor, és a LED-es hátsó lámpák jelzik majd az új modellévet. A lemezek alatt viszont fontos dolgok történnek: a motorok közvetlen befecskendezést kapnak, így a 3,6-os bokszer teljesítménye 350, illetve az S változat esetén 380 lóerőre nő majd. Elsőként a felfrissített 911-esben jelenik meg a Porsche dupla kuplungos sebességváltója, amely a ZF fejlesztése.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Renault

Az októberi Párizsi Autószalonon mutatja be a Renault a Laguna kupéváltozatát. A tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott tanulmány mindenesetre ígéretesnek tűnt, a négyüléses túrakupé formáit nagyon eltalálták a francia formatervezők. Orrában a Laguna erősebb motorjai teljesítnek szolgálatot, a csúcsot viszont a Nissantól származó 3,5 literes V6-os jelenti majd. Kormányzását közvetlenebbre, futóművét feszesebbre hangolják az ötajtós Lagunához képest, és négykerék-kormányzás is lesz.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Rolls-Royce

Új kupéval jelentkezik 2008 októberében a BMW-tulajdonú, patinás brit márka. A négyüléses, kétajtós kocsi alapjául a 2006-os Genfi Autószalonon bemutatott Rolls-Royce 101EX tanulmány szolgál. A végső változat motorházteje alatt ugyanaz a 453 lóerős, 6,75 literes V12-es üzemel, mint a négyajtós Phantomban, de a motorvezérlésen módosítanak, hogy dinamikusabb vezetési élményt nyújtson a sofőrnek. Ugyanezen okból a Phantom felfüggesztését enyhén áthangolják, és az alumíniumvázas karosszériába is további merevítéseket terveznek. Az autó áráról csak annyit tudni, hogy valahol a kabrió és a szedán változat között mozog majd, tehát nagyjából 350 ezer és 400 ezer dollár közé tehető.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]


 

Volkswagen

2008 októberében végre a szériaváltozata is megérkezik a hazai kereskedésekbe a már régóta ígért Volkswagen Sciroccónak. A Golf alapokra épülő sportkupé legfeljebb négy utast szállíthat majd, legerősebb motorja valószínűleg a kétliteres, 265 lóerős TFSI lesz. Hatfokozatú kézi és hétfokozatú DSG váltókkal lehet majd megvásárolni, legfőbb ismertetőjegye az Iroc tanulmányon látott trapéz alakú hűtőrács lesz.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.